Bezoek nieuw hoofdkantoor Allianz

Allianz zet in zijn nieuw hoofdkantoor, dat het BREEAM Excellent-certificaat heeft, in op Activity Based Working. Hoe Allianz dit aanpakte? Lees het hier!

bedrijfsbezoek Allianz 22-04-20
Datum en tijdstip:
2020-09-30T09:45:00 2020-09-30T13:00:00
Locatie:
Adres:
Allianz - bd du Roi Albert-II 32
1000 Bruxelles
Aanmeldperiode:

Please log in first in order for your personal data to be filled in automatically.  You don't have an IFMA-account yet? Get connected here 

Register
Titel:
Tel or mobile:
Billing data (invoice will be made only for payable activities) 
Invoice:
Company
Private
Vat nr (BE0xxxxxxxxx):    
PO nummer (if requested by your accountancy)

By checking the box below, you give your consent to the processing and storage of your personal data by IFMA in accordance with the General Data Protection Regulation (GDPR) and our own data protection policy.

 yes, I hereby give my consent  *

* Mandatory fields

image

Het maximum aantal deelnemers wordt beperkt, snelle beslissers nemen meteen een voorsprong!

Bricks

De Allianz Tower voldoet perfect aan de technische eisen van vandaag en morgen. Het gebouw is uitgerust met een efficiënt airconditioningsysteem, een automatische aanpassing van de ventilatie volgens de bezettingsdichtheid, uitstekende akoestiek en verschillende geïntegreerde technieken met het oog op het comfort van de gebruikers. De structuur van het gebouw, met zijn ruime partijen van driedubbele beglazing, zorgt niet alleen voor direct natuurlijk licht in bijna alle werkruimtes, maar ook voor een goede warmtebeheersing. De energieprestaties van de Allianz-toren, die een BREEAM Excellent-certificaat heeft, liggen dicht bij die van een passiefgebouw.

Bytes

Om de flexibiliteit te garanderen heeft elke medewerker een laptop en wifi-toegang. Doordat de bedrijfsarchieven vóór de verhuis grotendeels werden gedigitaliseerd werkt men momenteel zo goed als papierloos. Het aantal printers werd aanzienlijk verminderd. Iedere werknemer heeft via zijn badge toegang tot alle printers in het gebouw.

Behaviour

De werkomgeving is gebaseerd op Activity Based Working. Deze nieuwe manier van werken vervangt de traditionele aanpak van één kantoor per persoon door de mogelijkheid om te kiezen uit een reeks werkplekken die perfect geschikt zijn voor de uit te voeren taak. Op elke verdieping zijn er ruimtes voor diverse activiteiten: rustige ruimtes, informele samenwerkingsruimtes of ontspanningsruimtes. Deze werkwijze brengt uiteraard een aantal gevolgen met zich mee omtrent de werkgewoonten (opgeruimd bureau, vergaderingen, pauzes ...).

Branding

Het logo op het dak van het gebouw versterkt de visibiliteit van Allianz. Het logo en de kleuren komen ook duidelijk terug in het gebouw zelf (ramen van vergaderruimtes, kluisjes…).

Programma

09:45 - 10:00   Onthaal met koffie
10:00 - 10:45 Presentatie van het project
10:45 - 12:15 Bezoek van het gebouw
12:15 - 13:00 Broodjeslunch en netwerking

Datum

30 september 2020 (ipv 06/05/20)

Locatie

Koning Albert-II-laan 32
1000 Brussel 

Parking

Het parkeerterrein van de toren is niet toegankelijk voor bezoekers. De dichtstbijzijnde betalende openbare parkings zijn:

  • Rogier
  • City 2
  • Passage 44
  • Gare du Nord

Prijs

Facility Managers lid van IFMA, leden van Young IFMA: Gratis 
Facility Managers niet-IFMA-lid: € 50 (gratis indien je lid wordt van IFMA
Leveranciers lid van IFMA: € 100 
Leveranciers niet-IFMA-lid: € 150 

Alle prijzen zijn exclusief BTW. Annulatie kan kosteloos tot uiterlijk 23 september 2020 via mail secretary@ifma.be, daarna zal de volledige prijs gefactureerd worden.

Facility Managers lid van IFMA of leden Young IFMA: indien je afwezig bent op het event - zonder tijdige annulatie - zal je een kost van € 50 (excl. BTW) aangerekend worden.

Tijdens dit evenement zullen foto's worden genomen die eventueel zullen worden gebruikt in ons FM-Magazine en op onze website. Je kan te allen tijde aangeven dat je het niet eens bent met het gebruik van een foto, door een schriftelijk verzoek te richten aan secretary@ifma.be.