Bibliotheek Odisee
Sinds 1 januari 2012 heeft belfa een overeenkomst met Odisee betreffende de aankoop van boeken, tijdschriften en ander materiaal betreffende Facility Management.
Alle belfa-leden en cursisten van de posthogeschoolopleiding kunnen suggesties doen voor aankopen. Deze kunnen bezorgd worden aan secretary@belfa.be of aan de bibliotheek van Odisee tav Barbara De Mild (barbara.demild@odisee.be)
belfa-leden en cursisten van de posthogeschoolopleidig kunnen de boeken ontlenen volgens de gebruikelijke voorwaarden. Voor belfa-leden die erom verzoeken, kan ook uitzonderlijk per post ontleend worden. Odisee neemt de verzendkosten voor haar rekening ten bedrage van max. 25 ontleningen per post per persoon per jaar.
De aanwinsten kunnen teruggevonden worden via het LIMO-zoekplatform
Hieronder een greep uit het aanbod van reeds aangekochte werken:
- Eerste hulp bij telewerk: een praktische gids voor werkgever en -nemer
- Projectdossier: orde op zaken in je project
- Organisaties doen werken - herwerkte editie
- 50 arbeidsongevallen oorzaken en lessen
- Nieuwe werken
- Artificial intelligence voor mensen en bedrijven
- Praktijkgids online vergaderen
- Werk heeft het gebouw verlaten
- Preventiezakboekje welzijn op het werk 2021
- We love events nieuwe editie
- Projectassistentboek jouw rol en positie in projecten
- Veiligheids zakboekje 2021
- Waardegerichte inkoop inkoop op strategisch niveau
- Green and smart buildings = green energy and technology
- Jubileum boek service management van de professionele schoonmaak
- Preventiezakboekje welzijn op het werk 2020
- Maak plaats voor kenniswerk boek
- Uw grond is goud waard
- Bronnenboek facilitaire inkoopen
- Handboek bedrijfshulpverlener EHBO op de werkvloer
- Pocket guide hospitality management
- Duurzame bedrijfsvoering
- Kwaliteitsmanagement een praktische handleiding voor de invoering
- Voorraadbeheer materialsmanagement
- How to start a coworking space: a complete guide 2019 edition
- Calculatieboekje schoonmaakwerk 2019
- Bedrijfswagens en duurzame mobiliteit: analyse en uitdagingen
- Facility & Workplace Management in 2019
- Contact center management
- Verkoop van verbouwde gebouwen door een bouwpromotor
- Calculatieboekje Schoonmaakwerk 2019
- BIMtonic. Une introduction au BIM
- Professioneel schoonmaken 2.0
- Facility & Workplace Management in 2019
- How to start a coworking space
- Contact center management. Van klachtendienst tot value center
- Mijn grond is goud waard. Gronden en panden verkopen in tijden van betonstop
- De verkoop van verbouwde goederen door een bouwpromotor
- Bedrijfswagens & duurzame mobiliteit: analyse en uitdagingen
- Calculatieboekje schoonmaakwerk 2018
- FM kostenkengetallen 2018
- Grootkeukenventilatie pbk ed 2016
- Logistiek in de zorg pbk ed 2009
- Technisch gebouwbeheer
- Zorglogistiek basisboek pbk ed 2011
- Nieuwe werken en leren duurzaam inzetten van medewerkers pbk ed 2013
- Ideale kantoor pbk ed 2015
- Fleet a guide to simpligying vehicle fleet management for smaal business
- Vastgoed in pocket voor het vlaamse gewest 2017
- Mobiliteit en logistiek in Brussel = stadsschriften
- USM methode het standaard managementsysteem voor dienstverleners
- Bedrijventerreinen ontwikkeling heraanleg en beheer
- 5S Werkplekorganisatie
- Overheidsopdrachten voor beginners 2017
- Hospitality gasten grenzeloos goed ontvangen
- Events 3
- Blockchain de overheid aan of in de ketting
- Huisvestingsmanagement kat7
- Facility catering 2014 2017
- Leegstand en ruimte in het bijzonder van kantoren
- Handboek veilig ontwerp en beheer
- Coordineren van facilitaire werkzaamh theorie
- Wet werkbaar wendbaar werk
- Zorgsystemen een geintegreerd managementsysteem voor kwaliteit veiligheid en Milieu
- Welkom in de wereld die schoonmaak heet
- Gedrag in organisaties 2e dr jan 2016
- Evenementen organiseren
- Ideeenboek kwalitatieve bedrijfenterreinen
- Je nieuwe werkleven van oude gewoontes naar het nieuwe werken
- Ontwikkelingen in het inkoopvak
- Wat we kunnen leren van butlers
- Welzijn op het werk, uitgave 2017
- Coworking handboek gids voor eigenaars en managers
- Calculatieboekje Schoonmaakwerk 2017
- Evenement dat niemand wil missen - hoe organiseer je dat?
- Hoe werk je in de keuken 3de druk cat 7
- Gastvrij organiseren over het cre ren van echte betrokkenheid
- Nederlandse Facility Management Markt 2017
- Inspiratieboek duurzame kantoren
- Groeiboek duurzame bedrijventerreinen
- Wie heeft mijn werkplek gepikt?: profiteren van het nieuwe werken in 14 hacks
- Operationeel management in de dienstverlening 4de editie M
- Logistiek dienstverlenende organisaties
- Inkoop in strategisch perspectief shoppen voor professionals
- Contractmanagement in de praktijk
- FM Kostenkengetallen 2017
- Business etiquette 3 0
- Jos Burgers over klantgerichtheid
- Naslagwerk textiel en interieurzorg
- Samenwerken aan dienstverlening durven met dienstverlening
- Zakelijke etiqueet de sleutel tot succes
- Strategische inzet van vastgoed 7e druk
- Commercieel budgetteren toegepast ed 2011 kat 6
- Facility Manager's guide to safety and security ed 2016 pbk
- Handboek vastgoedmanagement
- Zo maak je een facilitair plan Kat 6
- Essentie van dienstenmarketingmanagement ED 2016
- Management en logistiek ed 2016 kat 6
- Technology for Facility Managers ed 2012 HC
- Basisboek facility management ed2016 kat 6
- Gebouw verder
- FD Okay bronnenb facilitaire werkzaamheden
- Hospitality experience kat 5
- Gastheerschap en sales in optima forma wauw
- Handboek voor toegankelijkheid over de ergonomie van de gebouwde omgeving
- Kwaliteit van dienstverlening
- Groen in gebouwen plants for people
- Inkopen doe je zo boek ICME book
- Mood maker het ontwikkelen van gastvrije bedrijven
- Sla best practices het volledige ABC van service level agreements
- Wat je moet weten over binnenlucht
- Reinventing organizations nederlandse editie
- Vastgoedonderzoek start hier
- Wat als de klant nee zegt tips voor verkopers en ondernemers
- Eerste hulp bij overheidsopdrachten
- Marktanalyse inkoop catering 2015 2016
- Vastgoedzakboekje 2015
- Effecten van het kantoorinterieur naar comfortabele innovatieve
- Servicedesk spin in het facilitaire web
- Toekomst van werk inzichten van Google die je kijk op het lever veranderen
- Algemene economie en bedrijfsomgeving kat 5
- Cijfers Spreken kat 5
- Financiele wiskunde met excel 2013 kat 5
- Statistiek in bedrijf kat 5
- Brugboek marketing voor facilitaire dienstverleners
- Statistiek in woorden kat 5
- Uit liefde voor de klant maak je werknemers klantbewust
- Algemene economie editie 2011
- Economie ontrafeld 2009
- 13 Gaps van Facility Management HC ED 2013
- Iedereen baas!
- De 13 gaps van facility management (2014)
- Profijtgedreven onderhoud (2013)
- Marketing voor facilitaire dienstverleners
- De facilitaire regieorganisatie in bedrijf
- Het nieuwe werken van visie naar praktijk
- Service management voor zorgorganisaties
- BIM for Facility Managers
- Rapport marktanalyse inkoop schoonmaak 2014-2015
- FM Kostenkengetallen 2015
- Calculatieboekje schoonmaakwerk 2015
- WTCB Onderhoudsgids duurzame gebouwen
- Handboek Cateringmanagement
- Facility management en bouwkunde
- Event management in de praktijk
- Roadbook event management
- Veilige evenementen
- Een leven lang inzetbaar?
- Slimmer werken met het kantoor in je tas
- Succesvolle kantoorhuisvesting: bouwstenen voor een optimaal resultaat
- Zorglogistiek
- Effectief communiceren en samenwerken
- De toekomst van Facility Management in Nederland
- Facility Management – Over organiseren en maatwerk binnen een veranderende context
- Het groene kantoor
- Verkocht: over beïnvloeden, overtuigen en verleiden
- Cradle to cradle in bedrijf
- Huisvestingsmanagement
- Basisboek Events
- Huisvesten van complexe organisaties pbk ed 2013
- Zo organiseer je een event Kat 5
- De zeven eigenschappen van effectief leiderschap
- International Facility Management. Innovation in the Built Environment, uitg. John Wiley & Sons
- Drive / Pink, D.H.
- Facility management: Strategie en bedrijfsvoering van de facilitaire organisatie / G.Maas, J.W. Pleunis
- De collega ’s werken thuis: kies zelf waar, wanneer en hoe je werkt / F. Van Massenhove, T. Auwers
- Basisboek MVO : Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen / L.Moratis, M. van der Veen
- Strategie en bedrijfsvoering van de facilitaire organisatie - G. Maas, J.W. Pleunis
- De collega's werken thuis: kies zelf waar, wanneer en hoe je werkt - F. Van Massenhove, T. Auwers
- Les combines du téléphone fixe et portable / J. Lamoureux
- ISO-norm 14001 (milieu)
- ISO-norm 20121 – 2012 (NL): recente norm i.v.m. managementsystemen voor duurzame evenementen
- Facilities Management: Towards Best Practice / Barrett, P., Baldry, D., 2003, Blackwell, Oxford, editie 9780470673973
- Dit is onderzoek / D.B. Baarda
- Statistiek met SPSS / B. Baarda
- Benchmark facilitaire organisaties: Inzicht in het groeipad naar betere facilitaire organisaties / Richard Lennartz en Wijnand van Plaggenhoef ; WEKA
- Facilities & Schoonmaak – FM Kostenkengetallen ; BIM Media
- Objectif Express, le monde professionnel en français, Hachette, FLE, Chambre de commerce et d'industrie de Paris. (ERK A2/B1): Livre + Cahier d'activité / Anne-Lyse Dubois
- Travailler en français en entreprise, Didier, FLE (ERK A2/B1) / Soade Cherifi
- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen - L. Moratis, M. van der Veen
- Inleiding logistiek
- IKZ – Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement
- Contractmanagement in de praktijk
- Balanced scorecard & INK managementmodel
- Inkoop, een nieuw paradigma
- Kosten en baten met beleid
- Handboek vastgoedmanagement
- Ruimte voor het nieuwe werken
- Kwaliteitszorg voor non-profitorganisaties
- Mutual sustainability: sturen op relaties
- Duurzaam inkopen: nu doen
- Professioneel inkopen
- Operational excellence nieuwe stijl
- Inkoop in strategisch perspectief
- Inkoopmanagement in facilitaire omgevingen
- Patrimoniumbeheer en facility management van lokale besturen
- Wat is onderzoek? Praktijkboek methoden en technieken voor het hoger onderwijs.