Online opleiding 'Storytelling voor facility managers' in 3 sessies

Ontdek hoe je storytelling gebruikt om op een vlotte en aangename manier de meerwaarde en de veelzijdigheid van facility management te communiceren.

Storytelling voor FM - okt 2020
Datum en tijdstip:
2020-10-05T09:00:00 2020-10-05T13:00:00
Locatie:
Adres:
3 SESSIES : 05 oktober + 12 oktober + 19 oktober
Online via de applicatie Zoom telkens van 9u tot 13u
Aanmeldperiode:

Please log in first in order for your personal data to be filled in automatically.  You don't have an IFMA-account yet? Get connected here 

Register for the 3 sessions 
Titel:
Tel or mobile:
Billing data 
Invoice:
Company
Private
Vat nr (BE0xxxxxxxxx):    
PO nummer (if requested by your accountancy)

By checking the box below, you give your consent to the processing and storage of your personal data by IFMA in accordance with the General Data Protection Regulation (GDPR) and our own data protection policy.

 yes, I hereby give my consent  *

* Mandatory fields

image

Voertaal Nederlands

De huidige pandemie en de maatregelen die zowel nationaal als internationaal genomen worden, hebben een niet te onderschatten impact op de werkomgeving en bijgevolg ook op het facility management.

In het nieuws hoor je regelmatig experts argumenteren over het voordeel van thuiswerk en de positieve effecten die hiermee gepaard gaan. De facility manager kent echter als geen ander de voordelen van werken op kantoor en de manier waarop de kantooromgeving evolueert en inspeelt op de noden van de werkgevers en de werknemers. Alleen kom je die verhalen maar zelden tegen … facility management is een containerbegrip waarvan velen de inhoud niet kennen. Bovendien wordt facility management doorgaans als een kostenpost beschouwd en niet als de ‘enabler’ die ervoor zorgt dat de organisatie gesmeerd loopt.

Daar willen we met deze opleiding verandering in brengen.

Ontdek hoe je storytelling gebruikt om op een vlotte en aangename manier de meerwaarde en de veelzijdigheid van facility management te communiceren. Ga er vervolgens mee aan de slag in je interne en externe communicatie, pr en marketing.

Programma

  1. Sessie 1: maandag 5 oktober, 9-13 u.: Waarom storytelling? Principes en doel. In deze sessie leer je waarom storytelling zo’n krachtig communicatie-instrument is, wat je mag verwachten van storytelling en op welke manier je ermee start. We eindigen met de oefening ‘Wat als … facility management niet bestond?’
  2. Sessie 2: maandag 12 oktober, 9-13 u.: Storytelling voor wie? Doelgroepen en stakeholders; boodschappen en content. Na deze sessie weet je dat er meerdere facetten aan één story zitten en op welke manier je het verhaal afstemt op de verwachtingen en noden van de verschillende betrokkenen. We eindigen met de opdracht ‘Maak zelf je ‘elevator pitch’ en stem deze af op de persoon waarmee je de lift instapt.’
  3. Sessie 3: maandag 19 oktober, 9-13 u.: Storytelling in de praktijk: kanalen, tools, toepassingen. In deze laatste sessie bekijken we hoe we onze stories bij onze doelgroepen kunnen brengen, zowel offline als online. We leren meer over de verschillende kanalen en wat hun waarde is. We eindigen met een aanzet tot een storytelling plan dat je zelf in je organisatie verder kan verfijnen.

Na deze opleiding weet je welke verhalen jouw organisatie uniek maken en waar jij het verschil maakt. Bovendien kan je aan de slag om in je eigen organisatie relevante verhalen naar boven te halen en deze te gebruiken in je communicatie, pr en marketing. Je weet welke kanalen je het beste gebruikt om specifieke doelgroepen te bereiken en op welke manier je je verhaal vorm moet geven om ook journalisten aan te spreken.

Want ook ‘the facility manager’s story is worth telling’.

Spreker

foto

Hilde De Wachter

Ze richtte in 2010 Pergamino storytelling op. Aan de basis ligt haar passie om interessante verhalen van mensen en organisaties naar boven te spitten en ermee aan de slag te gaan in communicatie, pr en marketing. Vandaar de slogan van Pergamino: ‘Your story, worth telling.’ Hilde verwerkt deze verhalen in concepten, teksten, beelden en muziek. Voordat ze Pergamino oprichtte, deed Hilde ervaring op als consultant en communicatieverantwoordelijke in verschillende bedrijven.

Locatie

Via de applicatie ZOOM
Na registratie ontvang je een link met een wachtwoord waarmee je verbinding kan maken met de online opleiding op 05/10 + 12/10 + 19/10/20.

Tarieven

Lid van IFMA: € 550 excl btw voor de 3 sessies
Niet-lid van IFMA: € 775 excl btw voor de 3 sessies

Inschrijven kan enkel voor de 3 sessies

Word lid en geniet vanaf heden van een voordeliger ledentarief.  Een lidmaatschap is 12 maanden geldig (gaat in vanaf de eerste dag van de instapmaand):

  • Lid Professional: € 180 excl btw
  • Lid Commercial: € 360 excl btw

Inschrijvingen zijn definitief. Je kan schriftelijk annuleren tot uiterlijk 1 week voor de opleiding (secretary@ifma.be), mits betaling van 50 euro administratiekosten. Bij latere annuleringen wordt de volledige deelnameprijs in rekening gebracht.